دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

مرکز تمرین و تقویت مهارتهای بالینی (پراتیک هوشبری) دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

 

 

مرکز تمرین و تقوت مهارتهای بالینی (پراتیک ) گروه آموزشی هوشبری در فضایی بالغ بر 150 متر مربع در طبقه زیر زمین دانشکده پیراپزشکی کاشان، به منظور آموزش عملی دروس تئوری آموزش داده شده و تقویت مهارتهای بالینی دانشجویان، در تیر ماه سال1386 راه اندازی شد . این مرکز دارای امکانات و تجهیزات کمک آموزشی جهت تمرین انواع مهارتهای بالینی از قبیل احیای قلبی ریوی در سطح مقدماتی و پیشرفته، انجام انواع لوله گذاری تراشه و اجرای بیهوشی، انواع تزریقات و رگ گیری، جابجایی و حمل مصدوم، بخیه زنی و آتل بندی و پانسمان ، انواع گذاشتن سوند فولی و NG tube و... بر روی مانکن ها، اعم از اطفال و بزرگسال می‌باشد. هم اکنون از این مرکز جهت تمرین دانشجویان رشته‌های هوشبری قبل از ورود به فیلدهای بیمارستانی استفاده می‌شود. این مرکز تاکنون کارگاههای عملی جهت آموزش دانشجویان رشته‌های پزشکی، علوم آزمایشگاهی ، رادیولوژی و ... برگزار نموده است.
 
امکانات و تجهیزات پراتیک هوشبری:

Smart Stat

 

STAT Baby

                                              

 

این مانکن‌ها به عنوان کامل‌ترین مانکن‌های موجود در پراتیک هوشبری می‌باشد که دارای قابلیتهایی چون: آبریزش از بینی و چشم، واکنش مردمک در برابر نور، خارج شدن کف از دهان، سیانوزه و فلاشینگ شدن ناخن‌ها و لبها، جایگاه ویژه جهت انجام پریکاردیو سنتز، Chest tube  و کریکوتیروتومی، تنفس خودبخود و قابلیت تنظیم تعداد و ریتم تنفس همراه با انواع صداها و مشکلات تنفسی، برقراری راه هوایی پیشرفته intubation، تغییرات راه هوایی همانند ادم زبان، ادم حنجره، لارنگواسپاسم و شکستن دندان‌ها، قابلیت ضربان قلب خودکار و تنظیم ریت و ریتم قلبی به همراه انواع صداها و آریتمی‌های قلبی ( AF,VT,NSR و ...) ، کاتتریزاسیون ادراری و انجام CPR در سطح ALS و BLS  می‌باشند.

        CPR Mankins (Adult & Infant)

   

کاربردها:

- آموزش نحوه صحیح:  Chest Compression، تنفس دهان به دهان، تنفس همراه با ماسک و آمبوبگ، امکان انجام DC Shock، ایجاد انواع دیس ریتمی‌ها (VF,VT,Asysto,NSR,…)

همچنین این مانکن به وسیله چراغ های قرمز ، زرد و سبز ، امکان خطایابی فرد آموزش دهنده را نیز دارا می‌باشد  

choking manking      

کاربردها:

انجام مانورBack blow در اطفال و مانور Hime lich در بزرگسالان در مواقعی که راه هوایی به وسیله یک جسم خارجی مسدود شده باشد. 

circothyrotomy 

 

کاربردها:

دراین مانکن نحوه صحیح انجام کریکوتیروتومی (یکی از روش های تهویه در شرایط بحرانی و مشکل) آموزش داده می‌شود.

جهت آشنایی با دیگر امکانات و تجهیزات پراتیک هوشبری کلیک نمایید.

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو
تنظیمات قالب