دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

رسالت:

رسالت گروه آموزشی فیزیک پزشکی - رادیولوژی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دو زمینه آموزش و پژوهش در رشته‌های فیزیک پزشکی و رادیولوژی در راستای تحقق راهبردها و سیاستهای معاونت آموزشی، تعلیم و تربیت دانش آموختگانی کارآمد، لایق و خلاق جهت تامین منابع انسانی مورد نیاز مراکز آموزشی بهداشتی درمانی و هم چنین ارتقاء مهارتها و توانمندی‌های حرفه‌ای شاغلین مراکز فوق می‌باشد. در راستای تحقق این ماموریت، گروه با بکارگیری متخصصین فیزیک پزشکی و رادیولوژی، کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی و کارشناس رادیولوژی بر آن است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و مناسب آموزشی و تدوین برنامه‌های آموزشی جدید و نیز با تکیه بر مدیریت توانمند و کارای خود به دانشجویان کارشناسی رادیولوژی و کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی آموزش‌های تئوری و عملی لازم را بیاموزد. هم چنین با آموزش دروس مرتبط و متناسب با نیاز دانشجویان پزشکی عمومی، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، هوشبری، بهداشت، اتاق عمل و مامایی سعی در افزایش توان علمی ایشان داشته تا نهایتاٌ فارغ التحصیلان مذکور از تخصص خود در خدمت به جامعه استفاده نمایند.

این گروه با نگاه به اسناد بالا دستی، نقشه جامع علمی و سلامت کشور، تحول و نوآوری، اشتغال کارآفرینی و تولید ثروت اهداف خود را تدوین و ارائه کرده است.

علاوه بر این فراهم نمودن محیط مناسب جهت انجام امور پژوهشی در زمینه‌های مختلف کاربرد پرتوهای یونساز و اثرات آن در تصویربرداری پزشکی، دوزیمتری، رادیوبیولوژی، حفاظت، کنترل کیفی دستگاههای تشخیصی و پردازش تصاویر از دیگر وظایف گروه است. گروه قصد دارد با بکارگیری ابزارهای نوین و با در نظر گرفتن نیازهای در حال تحول جامعه با هدف رفع مشکلات تشخیصی و درمانی منطقه به فعالیت بپردازد.

گروه بر آن است تا با گسترش دوره تحصیلات تکمیلی و بسترسازی لازم جهت پذیرش دوره دکترای فیزیک پزشکی با تکیه بر آموزش هر چه قوی تر علمی، کاربردی و اخلاقی قدم بردارد.

چشم انداز

با اتکال به ایزد منان و آموزه های دین مبین اسلام و با بهره گیری از ظرفیتها و قابلیتهای علمی و تخصصی، این گروه مصمم است برای دستیابی به مرجعیت علمی در سطح کشور در حوزه فیزیک پزشکی و رادیولوژی به خصوص در حیطه‌های آموزش، پژوهش و کارآفرینی تا سال 1405 یکی از ده دانشگاه برتر کشور باشد.

اهداف

  • تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت
  • ارتقا کیفیت آموزشی و به تبع آن کیفیت زندگی آحاد مردم در راستای ارزشهای اجتماعی متعالی
  • تربیت و آموزش دانشجویان جهت ایجاد تعامل اجتماعی مناسب با بیماران
  • توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان در حیطه پژوهشی
  • ارتقا گروه آموزشی جهت راه اندازی رشته‌هایی با مقاطع بالاتر و ارتقا کیفیت
  • تولید علم و نوآوری در زمینه علوم مربوط به رشته های رادیولوژی و فیزیک پزشکی و متناسب با نیازهای واقعی جامعه
عبارت خود را درج و جهت جستجو
تنظیمات قالب