- فهرستنویسی توصیفی، تحلیلی و ردهبندی کتب فارسی و انگلیسی - تصحیح اطلاعات فهرستنویسی شده توسط سایر کتابخانهها - ثبت مجلات جدید و وارد نمودن اطلاعات در کاردکس و آمادهسازی و مرتب کردن قفسههای مجلات - آماده سازی منابع شامل کتب فارسی، لاتین و سی دی (الصاق کارت امانت، بارکد و عطف کتاب) - وارد کردن شماره ثبت نسخ هر کتاب در پشت کارت شلف و بروزرسانی و مرتب سازی فایل کارت شلفها - بررسی سفارشها و تکمیل اطلاعات کتابشناسی مورد نظر از طریق اینترنت جهت تکمیل فرم درخواست - مرتب نمودن مخزن کتب به صورت روزانه - شماره گذاری و ثبت و مهر کردن کتب و ثبت سی دیها در دفاتر ثبت - تایپ کمیته خرید، برگه رسید و برگه درخواست کتب و ارسال لیست کتب جدید جهت اطلاع رسانی در وب سایت دانشکده - ساماندهی امور مربوط به اهدای منابع اطلاعاتی و کتب وجین شده - پیگیری امور مربوط به کتب وجینی جهت خروج از کتابخانه - وجین کتب قدیمی و فرسوده - ورود اطلاعات منابع فهرست نویسی شده به نرم افزار کتابخانه - ایزو گرفتن اطلاعات کتب انگلیسی و ورود به نرمافزار - پرینت کارت امانت، بارکد و عطف کتاب و سی دی از نرمافزار - امانت و تحویل کتاب به مراجعان - رزرو منابع مورد نیاز دانشجویان - پیگیری تاخیرها و تماس با دانشجویان جهت عودت کتب پرمراجعه - آمار گیری و گزارش از سیستم امانت و منابع و ارائه آمار - راهنمایی و پاسخگویی به مراجعین جهت استفاده صحیح از منابع - تسویه حساب مراجعین شامل اساتید، دانشجویان، پرسنل - مشارکت در انتخاب منابع مورد نیاز دانشجویان و اعضاء هیئت علمی - صحافی منابعی که در کتابخانه میسر میباشد و تهیه لیست منابعی که در خارج از کتابخانه نیاز به صحافی دارند - پیگیری ارسال و دریافت کتب نیازمند صحافی با انتشارات دانشگاه - مشاوره اعضاء هیئت علمی و دانشجویان جهت استفاده از پورتال منابع دیجیتالی پزشکی (PMDR) - هماهنگی و پیگیری امور مرتبط به برگزاری کارگاههای دانشجویی (آشنایی با کتابخانه دیجیتال پزشکی ایران و سایر بانکهای اطلاعاتی، آشنایی با نرم افزارهای مختلف) - کسب آگاهی از ویرایشهای جدید ابزارهای سازماندهی مواد (سرعنوان موضوعی، رده بندی، قواعد فهرستنویسی - حضور در نمایشگاههای کتاب و ارتباط با ناشران و فروشندگان و کارگزاران جهت خرید مواد موردنظر - پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ گردیده است
شرح وظایف
x
- هماهنگی امور کتابخانه با مسئولین دانشکده
- نظارت بر فعالیت کارکنان تحت سرپرستی
- انجام مکاتبات اداری کتابخانه
- ارائه عملکرد کتابخانه
- هماهنگی امور کتابخانه با کتابخانه مرکزی
- مطالعه و بررسی احتیاجات مراجعه کنندگان اعم از اعضای هیات علمی و دانشجویان
- تنظیم برنامه فعالیتهایی جهت آشنا نمودن دانشجویان و کارکنان با چگونگی استفاده از کتابخانه
- تهیه آئین نامه لازم جهت استفاده از کتب و مجلات و اداره کتابخانه
- ایجاد هماهنگی در روش کتابداری و فعالیت در جهت تکمیل و تصحیح روشهای موجود
- پیگیری امور مربوط به پرداخت فاکتورهای روزنامهها و مجلات
- درخواست موارد مصرفی و غیر مصرفی برای کتابخانه
- هماهنگی و پیگیری امور مربوط به سفارش و دریافت کتاب با کتابفروشی دانشگاه
- انجام هماهنگیهای لازم جهت نمایشگاههای کتاب با معاونت پژوهشی، مسئولین دانشکدهها و اعضای هیات علمی
- تنظیم لیست نهایی کتب فارسی و لاتین جهت خرید از نمایشگاه
- هماهنگی لازم جهت تامین اعتبار بودجه خرید کتاب با حسابداری
- هماهنگی با کارپرداز دانشکده جهت پرداخت فاکتورهای مربوط به خرید کتاب
- اولیت بندی نیازها با توجه به تنظیم بودجه و ایجاد تعادل موضوعی مجموعه کتابخانه
- پیگیری و انجام اموری که از مقام مافوق ابلاغ میگردد
شرح وظایف
x